Motorevija Magazin – reportaža o Moto Gymkhani Croatia

Written By :

Category :

Articles

Posted On :

Share This :

U novom izdanju Motorevija Magazin koji se od 23.12.2018. nalazi na svim kioscima. Kratka reportaža o onome sto radi

Udruga Moto Gymkhana Croatia.

Topla jesen i povoljne vremenske prililke, ostavili su motocikle na prometnicama duže od očekivanog, na sreću svih zaljubljenika u dva kotača. No, upravo to je i dvosjekli mač. Gotovo svakodnevno od početka sezone, tamo negdje od ožujka, svjedoci smo stradavanja i pogibije, ove najugroženije skupine u prometu. U trenutku dok je nastajao ovaj tekst, život je na hrvatskim
prometnicama u ovoj sezoni izgubilo 52 motociklista. Uz ovu brojku, velika je brojka I onih koji su prošli s težim ili na sreću lakšim tjelesnim ozljedama.

Upravo kako bi što sigurnije krenuli u novu moto sezonu i u njoj uživali, prije godine dana, okupila se skupina entuzijasta, ali i boraca za svaki motociklistički život. Okupili su se u udruzi ‘’Moto Gymkhana Croatia’’. Ideja je vrlo jednostavna, održavanje treninga sigurne vožnje na poligonima, zajedničke vožnje, edukacija, treniranje. Sve navedeno pomaže, da motociklisti na našim prometnicama, ali i na putovanjima na koje odlaze ne stradavaju.

Ideju edukacije prepoznali su i sami motociklisti. Kako početnici, tako i oni sa zavidnim vozačkim stažom na dva kotača. Kroz poligone sigurne vožnje u nekoliko hrvatskih gradova, u suradnji uglavnom sa moto klubovima prošlo je oko tisuću motociklista. Velika većina motociklista, nakon završene autoškole, svoje vozačke sposobnosti na motociklu više nema priliku vježbati na poligonima u sigurnim i kontroliranim uvjetima. Posebno opasno je na početku motociklističke sezone, kada su ostali sudionici u prometu zaboravili na ovu skupinu vozača, ali i kada refleksi i reakcije uspavane od nekorištenja motocikla u zimskom period, još uvijek nisu probuđeni.

Zajednički nazivnik je uvijek isti, nakon nekoliko sati treninga,vozači se osjećaju sigurnije, sposobnije, znaju svoje granice, ali i granice motocikla kojim upravljaju. U razgovoru s njima, uvijek ističu, kako do dolaska na poligon neke od stvari nikada nisu koristili ili ako su ih koristili, bilo je to na potpuno pogrešan način. Posebno se to odnosi na zaustavljanje, odnosno kočenje na motociklima koji na sebi imaju ABS sustav. Naučili su kako kažu izbjegavati prepreke koje se u svakodnevnom prometu više nego događaju. To su rupe, otvaranje vrata od strane vozača, izbjegavanje životinja i slično. Sve to vježbali su i učili u kontroliranim uvjetima, pod vodstvom stručnog tima. Osim tih vježbi, na poligonu sigurne vožnje, može se naučiti i kako podići svoj motocikl. Posebno je zanimljivo gledati s kojom lakoćom to početnici u svijetu motociklizma rade, nakon što im se objasni na koji način da to učine.

U samoj udruzi, ponosni su što sve više vozačica dolazi na poligone. Briga o njima, kako kažu, kao pripadnicama ljepšeg spola još je izraženija. Upravo zbog toga, nekoliko puta u moto sezoni, organizirani su treninzi sigurne vožnje, samo za njih. I ovdje su rezultati, više nego vidljivi. Nakon samo nekoliko sati na motociklu, prepreke koje su pred njih postavljenje, rješavaju se s lakoćom. No, ono još važnije, na prometnice odlaze sigurnije, kako u svoje vozačke sposobnosti, tako i u sposobnosti motocikla kojim upravljaju. Mnoge od njih, upravo su nakon odrađenih treninga, odlučile krenuti na duža putovanja, od nekoliko tisuća kilometara.

Već tradicionalno, udruga se druži na početku i na kraju moto sezone. Na zatvaranju moto sezone, kratko smo razgovarali sa Željkom Marinovićem, idejnim začetnikom ovog projekta i čovjekom koji gotovo svake subote ili nedjelje, složi nekoliko stotina čunjeva i na taj način uči motocikliste kako da ih zaobiđu, savladaju ili jednostavno podignu svoj motocikl. S brojkom od 52 poginulih na našim prometnicama nikako ne možemo biti zadovoljni. To su sve naši prijatelji, očevi, braća i svaka takva vijest u meni budi inat da ovo što radim nastavim i dalje. Da u idućim godinam kroz naše poligone prođe što više motociklista, kako bi njihova znanja i vještine bile što bolje i kako bi u prometu bili što sigurniji. Ne mogu tvrditi da stradavanja neće biti i nakon što odradite nekoliko poligona, ali zasigurno ćete na njima postati bolji i sigurniji vozač. Ono što mi je uvijek žao, je činjenica da na poligonima, rijetko ili gotovo nikada nemamo mladih vozača. Uglavnom su to ljudi u zrelim godinama, svjesni opasnosti vožnje na dva kotača i svjesni rizika prometa općenito. Žalosti me činjenica da mladih nema. Na tome moramo poraditi, jer upravo su oni ti kojima treba edukacija. Je, svi smo bili mladi i kako se kaže najpametniji, ali to moramo mijenjati. Motocikli su opasni, bez obzira radilo se o padovima ili onim najcrnjim scenarijima, a to su stradavanja sa smrtnim posljedicama. Veseli me gledati neke od vozača kako iz poligona u poligon svladavaju prepreke za koje na početku nisu ni bili svjesni da će moći. To je nešto zbog čega se sav ovaj trud isplati. Na kraju dana možete sebi reći, da nešto su ti ljudi ipak naučili. Možete biti ponosni, ako samo jedno otvaranje vrata izbjegnu i na taj način ne padnu. Upravo zbog toga iduća sezona će biti još bogatija poligonima, nadam se i novim vozačima, koji će prije nego se otisnu na prometnice, najprije razgibati reflekse, naučiti ponešto o svom motociklu, pa tek onda u pravom smislu uživati u vožnji. Sve edukacije uglavnom odrađujemo u suradnji s moto klubovima, koji u posljednjih nekoliko godina sve više brinu o svojim članovima, njihovoj edukaciji i sigurnosti u prometu. Tako će biti i iduće godine, nesebično ćemo svakom od njih prenijeti svoje znanje, jer jedino educiran vozač motocikla, može biti donekle siguran na prometnicama, zaključio je Marinović.