Yamaha – NIKEN
Motor koji prkosi Darwinovom zakonu i prašta više od rođene majke. Lošeg vozača učini dobrim i ubija teoriju prometnog divljaka kojeg posjedamo na motor da sam riješi problem.
Prednji kraj neravnine upija odlično dok je zadnji tvrdo namješten što uz tvrd sic čini vožnju neudobnom (kaže lik s R motorom). Treći kotač ostavlja dojam 25% boljeg gripa a TCS + ABS čine čuda, apsolutna preporuka.
Testirali smo ga po mokrim zavojima kao i po suhom. Po mokrom je vrlo opasan, poslije njega sjesti na običan motor je suicidalno. Tri cilindra su fantastična, snage daju uvijek a zamjeram im jedino zvuk koji je “ni vrit ni mimo”.
Motor je za preporuku svima koji voze 12 mjeseci u godini jer ulijeva višak samopouzdanja kao i onima željnim opuštene do blago sportske vožnje. Početnicima nikako jer kako je već spomenuto, višak samopouzdanja često bude kobno, posebno s tri na dva kotača…
Hvala Yamaha i Željko Marinović na pozivu i ovom zanimljivom iskustvu!
TEHNIČKI PODACI
Yamaha Niken
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, trocilindarski redni, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klasični karter, ubrizgavanje promjera 41 mm, katalizator, alternator 415 W, akumulator 12 V/ 8,6 Ah, mehanički pokretana višelamelna klizna spojka u ulju, mjenjač šest stupnjeva, lanac o-ring, završni prijenos 16:47
Promjer x hod 78,0 x 59,1 mm
Obujam 847 ccm
Kompresija 11,5:1
Snaga 115 KS (84,6 kW) pri 10.000 o/min
Okr. moment 87,5 Nm pri 8500 o/min
Okvir i ovjes
Hibridni okvir od čeličnih cijevi i aluminijskog prihvata stražnje vilice, sprijeda dvostruka upside-down vilica promjera 43 mm, straga klasična vilica i monoamortizer, sprijeda dva diska 265,5 mm, straga disk 298 mm
Gume 120/70 R 15 i 190/55 R 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1510 mm, kut glave okvira 70 stupnjeva, predtrag 74 mm, trag prednjih kotača 410 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 110/125 mm, visina sjedala 820 mm, spremnik goriva 18 l, masa sa svim tekućinama 263 kg
Garancija tri godine
Cijena 121.500 kn